dimarts, de maig 10, 2005

Formigues i gambes

Avui el David m'ha ensenyat uns quants objectes que m'han encantat, ja me n'havia parlat l'Oriol d'un d'aquests però no en vaig fer massa cas llavors. El primer és el que m'ha flipat més, i segurament m'en compraré un, em sembla que amb la foto ja n'hi ha prou per saber de què es tracta:



Sí sí! és una colonia de formigues, mola eh!. Es veu que fou un invent de la NASA per a estudiar una colonia de formigues en ingravidesa, però que no va sortir bé, i ara el comercialitzen. L'objecte consisteix en una massa gelatinosa, en la qual hi col·loques un grapat de formigues que reculls del carrer (al voltant de 12 formigues) i allà elles fan els seus túnels i tu ho vas veient. Bé, la meva imaginació no s'ha quedat aquí (ja ho saben els que em coneixen que no es podia quedar aquí) , he començat a rumiar noves formes de visualitzar la colonia de formigues, i recordant una història que havia sentit: hi ha les formigues almogàvers (aquestes formigues són super ferotges i ataquen les altres, més aquí)--> i doncs?! què passaria si posesim les formigues almogàvers i unes de normals aquí dins ?! La idea em sedueix... Ah i me n'oblidava, tot plegat per 26 euros, esta bé!.


Per altra banda, també hi ha unes boles de vidre (ecoesferes) totalment tancades en les quals s'hi desenvolupa un microsistema autogestionari, és espectacular: són unes gambetes i bacteris i la llum del sol i plantes i no sé que més que entre ells s'ho fan tot. Aquí teniu unes fotos de les ecoesferes i de les gambetes:








Les ecoesferes tenen de garantia entre 6 mesos i un any, que és el mínim que et poden durar. El que ja no m'està tant bé és el preu, la més barata ja val 97 euros. Aquest també fou un projecte de la NASA, no sé com va acabar aquest.

Trobo que també són dos bons regals, bé, almenys regalant això sempre quedes bé ;-).